2015. június 3., szerda

St. Martin im Innkreis, az Arco-Zinnenberg kastély, SzG3


Még a Goslarból hazafelé menet találkoztam ezzel a kastéllyal, de csak most került sorra (nem véletlenül). Akkor egy ahogy esik úgy puffan utat terveztem. A német oldalon nem is volt semmi probléma. Ott úgy látom, hogy a várak, kastélyok igen nagy része valamilyen közösség tulajdona (akár az államé is), e miatt nagyon nagy eséllyel valahogy meg lehet nézni. Korábban már jeleztem, hogy Ausztria viszonylatában nem ez a helyzet, itt a várak, kastélyok zöme magántulajdonban van, így azok nem látogathatóak. Miután más kastélyt "hirtelen" nem találtam, így ezt iktattam be. Sajnos csak a helyszínen tudtam meg, hogy ez sem látogatható, még a kastélypark sem. 
Így marad az, hogy a kerítés mentén végig sétál az ember és be be tekinget. Pedig igen jó állapotban van, valószínűleg érdemes lenne közelebbről is megnézni. 
Azért néhány szó a kastélyról:
ez már az ötödik kastély ezen a helyen, viszonylag sűrűn építkeztek itt. Mostani stílusa: barokk. Története során szokás szerint cserélődtek a tulajdonosok, volt, hogy leégett, stb. A II. VH után a Spanyol lovasiskola volt itt egy ideig. 1971-ben Paul Getty (a híres amerikai olaj milliárdos) fia bérelte ki a kastélyt. Jelenlegi nevét a jelenlegi tulajdonosok után kapta, akik bajor származásúak (Bajorország csak egy ugrásra van ide).

Vissza a főoldalra (katalógus)

 az Arco-Zinnenberg kastély
 az Arco-Zinnenberg kastély
 az Arco-Zinnenberg kastély
 az Arco-Zinnenberg kastély
 az Arco-Zinnenberg kastély
 az Arco-Zinnenberg kastély
 az Arco-Zinnenberg kastély
 az Arco-Zinnenberg kastély
az Arco-Zinnenberg kastély

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése