2013. augusztus 14., szerda

St. Ulrich am Waasen, Schloß Waasen, SzG3



Ez azon kastélyok egyike, amit alig találtam meg az osztrák úthálózatokon tapasztalt irányítási hiányosságok miatt. Mint azt már írtam, az osztrákok mindenhol laknak. Ez azt jelenti, hogy számtalan alsóbbrendű útból kiágazó alsóbbrendű út, ..... van, ezen a szinten szinte semmi tájékoztatás. Ráadásul ez a kastély nem a községben van, még csaknem is azon az útra kell lefordulni, ami oda megy. Na mindegy. Ezen a napon több kastélyt e miatt egyáltalán nem találtam meg, de ezt legalább igen. nagyjából ez volt a jó hír, mivel szokás szerint magántulajdonban van, nem látogatható, egyáltalában zárva van. Itt most annyi szerencsém volt, hogy a kaput éppen felújították és be lehetett bújni a park területére. Így legalább közelebbről tudtam néhány képet készíteni. Sajnos a kastély történelméről semmit nem tudtam kideríteni, csak egy anekdotát találtam:
A kastély mellett volt egy tó, ebben lakott egy félig ember félig béka teremtmény, aki egyébként nagyon békés volt. Viszont iszákos is. A tavat a kastély pincéjével összekötő alagúton minden este belopózott oda és jól benyakalt a borokból. A kastély ura nem tudott magyarázatot adni az ilyen hatalmas borfogyasztásra és az egyik éjjel megleste, mi történik a pincében. Meglátta a teremtményt, majd hagyta, hogy jól berúgjon, majd két segítőjével elfogta és Grácba szállíttatta, ahonnan eltűnt. Szerintem ez egy se füle se farka történet, még a legcsekélyebb tanulság sem jön ki belőle. Hát ez van ezzel a kastéllyal.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Schloß Waasen
 Schloß Waasen
 Schloß Waasen
 Schloß Waasen
 Schloß Waasen
 Schloß Waasen

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése