2013. március 20., szerda

Mariasdorf (Máriafalva), a Mária Mennybemenetele templom, SzG3



Úgy templomokról ritkán szoktam külön beszámolót írni (templom templom, nekem a zöme egyforma). Azonban most igencsak kivételt kell tennem, mivel egy tényleg nagyon szép templomra bukkantam, amelynek ráadásul igen sok magyar vonzata is van. Igazából véletlenül bukkantam rá, amikor Lékán a templom mellette (még csak nem is a várnál) megnéztem egy forgatható henger reklám táblát, annak az alján volt ez a templom jelezve, mint fontos műemlék. A falu neve nem mondott semmit, így arra gondoltam, vagy véletlenül megtalálom, vagy annyi neki (akkor még nem tudtam a magyar vonatkozásairól). Az volt a szerencsém, hogy ahogy mentem tovább, a szemem sarkából éppen megpillantottam a templomot lent a völgyben. Rögtön visszafordultam az úton és néhány leágazás után meg is álltam a falu központjában. Egy igazi ékszerdoboz ez a templom! Ha nem tudnám, hogy Ausztriában vagyok, akár egy angol vagy skót templomot is láthatnék. Igen alaposan körbejártam és szerencsére a kapu sem volt bezárva, így a belsejét is meg tudtam tekinteni. Egyszerűen gyönyörű!
Most lássuk a magyar vonatkozásokat:
Építését a Kanizsaiak kezdték meg 1409-ben gótikus stílusban. Viszonylag lassan lett kész, majd az 1600-as és 1700-as években többször is átépítették, ekkor barokk stílusban. 1882 és 1899 között Seindl Imre neogótikus stílusban újjá építette. Szerencsére megtartotta az eredeti és megmenthető gótikus elemeket is. A főoltár Zsolnay majolikával díszített. Ugyancsak Zsolnay majolika a szószék mellvédje és a keresztelő kút is. Ugyancsak Budapestről került ide a keresztelőkút vas teteje. Magyar eredetűek az ablakok üvegei is: a híres üvegfestő, Róth Miksa üzeméből származnak és Magyarország szentjeit ábrázolja. Maga a falu egyébként igen hosszú ideig Batthyány birtok volt (1636-tól kezdődően).
Megnézendő!

Vissza a főoldalra (katalógus)

a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom
 a Mária Mennybemenetele templom
 a Mária Mennybemenetele templom
 a Mária Mennybemenetele templom
 a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom
a Mária Mennybemenetele templom

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése