2013. március 18., hétfő

Grác, a Botanikus kert, SzG3



A katasztrofális hóhelyzetet "kihasználva" nem mentem haza, hanem tovább bővítettem a meglátogatott osztrák helyeket. Így megnéztem a gráci Botanikus kertet, mivel még ott nem voltam. Sajnos itt is előjött az a probléma, hogy a sógorok nem mindig állnak a helyzet magaslatán, ha tájékoztatásról van szó. Az tudtam, hogy kb. hol kell lennie, de sajnos egyetlen útbaigazító táblát sem láttam. Már a miatt is nehéz megtalálni, hogy igen kicsi (talán Grác mérete elbírna egy ennél nagyobb botanikus kertet is). Még meg van az eredeti régi üvegház is (műemléki védelem alatt, de üres), de a nagy látványosság a három akril parabolikus üvegház, amelyek egymásba hatolnak. Az üvegházakat (inkább az akrilházak kifejezés lenne a jobb) úgy alakították ki és tájolták be, hogy négy klimatikus zónát tudjanak bemutatni. A kiépített utak össze-vissza futnak két szinten, hogy jó rálátás legyen minden növényre vagy tájképre. Az egyes szektorok ajtókkal vannak elválasztva. Igazából ennyi, de az ingyen WC és ingyenes belépés miatt főleg jó időben egy fél délelőttös látogatást azért megér.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Grác, a Botanikus kert
 Grác, a Botanikus kert
 Grác, a Botanikus kert
Grác, a Botanikus kert
Grác, a Botanikus kert
 Grác, a Botanikus kert
 Grác, a Botanikus kert
 Grác, a Botanikus kert
Grác, a Botanikus kert
Grác, a Botanikus kert, a régi üvegház
Grác, a Botanikus kert

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése